Environmentální výchova
V kapitole "O nás" jsme citovali popis pojmu "environmentální výchova". Nyní se pokusíme přiblížit ještě trošku víc, o co vlastně jde.
Čeho chce dosáhnout environmentální výchova?
V případě senzitivity se setkáte s výstižným popisem "citlivost, vztah a empatie vůči přírodě a životnímu prostředí, včetně citlivého vztahu ke zvířatům a rostlinám." (Činčera et al.,2011). Všímavost vůči dění v přírodě, vnímavost k potřebám živé přírody, vyjádření osobního zážitku z přímého kontaktu s přírodou, zájem vyhledávat kontakt s přírodou.
Vlastně rozvíjí kompetence k odpovědnému jednání. Důležité je, že ve všech dokumentech se dočtete, že "samotné jednání je věcí svobodného rozhodnutí jedince". (Broukalová, 2011) - nikdo není k environmentální výchově nucen.

Environmentální výchova a mateřská škola
Pedagogové se s environmentální výchovou setkávají v Rámcovém vzdělávacím programu a to už od předškolního vzdělávání. Je jednou z oblastí RVP PV a to oblastí Dítě a svět. Základem environmentální výchovy jsou Klíčová témata - Senzitivita, Zákonitosti, Problémy a konflikty, Výzkumné dovednosti a znalosti a Akční strategie. Tyto zásady by měly být realizovány všechny a v doporučené návaznosti. Začínáme rozvojem senzitivity již u dětí z mateřských škol, je totiž důležitým předpokladem pro naplňování dalších klíčových témat. Rozvoj environmentální senzitivity je samozřejmě spojen s nutností pobytu venku v přírodě, což je pro předškolní vzdělání ideální.
Mimo jiné, nejen pobyt venku je environmentální výchovou, je to jen součást. Důležité je, aby se děti také seznamovaly s různými živočichy, rostlinami, poznaly koloběh látek a živin, zkusily si něco sami vypěstovat, vnímaly změny v přírodě, získaly povědomí recyklace a odpadu - co se rozloží a co ne, že každý tvor je důležitý a má svou funkci apod.